donderdag 14 december 2023

14:30  - 16:30
Locatie:
 De Herberg

Onder liturgisch bloemschikken verstaan we het maken van een bloemstuk dat een onderdeel van de eredienst kan vormen. Het doel van dit bloemschikken is om het thema van dat moment in het kerkelijk jaarweer te geven of te verduidelijken. (bijv. Kerst, Pasen, 40- dagentijd, enz.) Bij liturgisch bloemschikken kan men gebruik maken van: een bepaalde naamgeving zoals passiebloem of Judaspenning, een symbolische betekenis (bijvoorbeeld leliewat reinheid betekent) en vormgeving door de vorm van het bloemstuk. Uiteraard is het de bedoeling hierbij om de kleuren van het kerkelijk jaar te volgen. Bij liturgisch bloemschikken komen o.a. de volgende vragen aan de orde: Wat is het thema? Hoe beelden we het uit? Welke bloemen kiezen we, welke kleur? Hoe geven we het bloemstuk vorm? Op welke plaats komt het te staan? Onder leiding van Klaske Sijtsma en Klaske van Dellen, gaan we met elkaar aan de slag. Het is de bedoeling dat we aan het eind van de workshop met een tastbaar resultaat naar huis gaan. Opgave vooraf is noodzakelijk i.v.m. aanschaf van materiaal! De kosten per persoon bedragen € 5.- Er is ruimte voor maximaal 20 personen, dus wees er snel bij !