zondag 26 mei 2024

Kerkdienst vanuit de Grote- of Sint Martinus kerk - ook te volgen via kerkomroep

Datum:
 zondag 26 mei 2024
Tijdstip:
Locatie:
 De Grote Kerk

Bij de dienst van 26 mei in de Grote Kerk
De zondag na Pinksteren vieren wij tegenwoordig als zondag ‘Trinitatis’: zondag van de heilige Drie-eenheid. Bij die zondag hoort de lezing uit Johannes 3. ‘Gesprek met Nicodemus’, staat erboven in onze Bijbelvertaling, maar een echt gesprek kun je het niet noemen, want Nicodemus tast in het duister, en Jezus lijkt wat over hem heen te spreken over ‘opnieuw geboren worden’, en ‘geboren worden uit de Geest’. Midden in dit gedeelte staan de beroemde woorden dat ‘God de wereld zo lief had dat Hij zijn eniggeboren Zoon heeft gegeven opdat eenieder die in Hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft (Johannes 3: 16). Over die woorden willen we met name nadenken in de preek.
Cantorale werkt mee aan de dienst en we zingen uit de liederen 304, 8b, 681, 706, 701 en 705.
Ds. Hans Oosterhoff